tiistaina, tammikuuta 29, 2008

Neppa Testaa

Eli tein eilen illalla uuden testin jonka mieheni ystävällisesti haki minulle. Testi näytti välittömästi plussaa (tottakai), mutta olin kyllä niin huojentunut ja iloinen. Jee mä oon rakas raskaana! Ja mies ihmettelee päätään pyörittäen, että veikö tämä raskaus viimeisenkin valon pilkahduksen mikä päässäni liikkui :D Tässä kuva eilisestä testistä (28.1.2008):


Ja laitetaan nyt sitten se ensimmäinen testi (tai itse asiassa toinen testi, ihan eka näytti jonkun haamujen haamun) (20.1.2008):




Eli plussiaha nuo ovat. On muuten hankalaa saada järkevä kuva testistä (kuten myös Rakas Nuppunen -blogissa todettiin). Tuo ensimmäisen testin kuva on parempi, kun sen kanssa jaksoin vääntää. Eilisestä vaan räpsäsin, mutta siinä tuo viivakin oli hirveästi tummempi.

Ihmettelin eilen keskenmenoriskejä. Sivustolle eksyin Käiverön odotusta -blogin kautta. Tajusin yht´äkkiä, että olen miettinyt nuo riskit ja prosentit aivan väärin päin! 3-5 rv (tähän siis itse sijoitun) on 80% selviytymismahdollisuus loppuraskauteen. Se on todella paljon. Tuli luottavaisempi olo. Suuri osa raskauksista etenee normaalisti loppuun asti. 80% tuntuu oikein mukavalta prosentti määrältä. Kyseisenä aikana on kuitenkin 8% riski sille, että sikiö kuolee kohtuun ja siis 20% kokonaisuudessaan sille, että jokin menee vikaqan. Onhan toki 8% /20% "paljon" kun huomioi asiayhteyden. Eli ikäviä asioita voi toki tapahtua, mutta kyllä se epätodennäköisempää kuitenkin on.

Odottelen vieläkin oireita. Toivoisin kovasti saavani edes jotain selvää. Sen verran olen huomannut, että illalla iskee paha olo jos en syö tasaisesti. Eli minulla taitaa aamupahoinvointi ollakkin iltapahoinvointia.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

No niin on selkeä plussa että! :) Onnea, tuosta ei voi erehtyä!

Ootko muuten varannut jo neuvolan? Mille viikolle sen sait?

Anonyymi kirjoitti...

...noooniiiin, luettaisko ensin vähän tarkemmin ennen kuin kysellään... :) :)

Juu eli olethan sinä sen jo varannut! Mulla on eka neuvola vasta rv 9, tuntuu että kovin kovin pitkän ajan päästä mutta eihän siihen ole kuin kaksi ja puoli viikkoa... eli ikuisuus.

Neppa kirjoitti...

Juu on varattuna :) En malttanut olla varaamatta heti. Mustakin tuntuu, että neuvolaan on ikuisuus, kun on tuo 2 viikkoa vielä odotettavana. Mulla se neuvola on jo 7+3